Πτυχίο Προδημοτικής Εκπαίδευσης

Slider Image

Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών

Αποστολή του τμήματος Επιστημών της Αγωγής (ΕΠΑ) είναι η συμβολή στην ικανοποίηση των εθνικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και αναπτυξιακών αναγκών του τόπου μέσω της σπουδής των Επιστημών της Αγωγής και της παραγωγής γνώσης στον εν λόγω τομέα. Το πτυχίο προδημοτικής εκπαίδευσης συμβάλει ουσιαστικά στην υλοποίηση της αποστολής του τμήματος. Οι βασικοί σκοποί του προγράμματος είναι:
1. H παραγωγή και μετάδοση γνώσης στο επιστημονικό πεδίο της προσχολικής αγωγής.
2. Η βελτίωση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας της προσχολικής εκπαίδευσης.
3. Η προώθηση της βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής, κυρίως στην προσχολική εκπαίδευση.
4. Η παραγωγή ερευνητικά τεκμηριωμένων θέσεων που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής σε σχέση με το ηλικιακό πλαίσιο 3-6 χρόνων.
5. Η συμβολή στην προώθηση της ισότητας της εκπαίδευσης μέσω της εξομάλυνσης κοινωνικών ανισοτήτων που αφορούν παιδιά της προσχολικής περιόδου.
6. Ο προσδιορισμός, η μελέτη και η έρευνα εκπαιδευτικών προβλημάτων σε σχέση με την προσχολική εκπαίδευση.
7. H εκπαίδευση του αναγκαίου προσωπικού για στελέχωση των νηπιαγωγείων στη δημόσια, αλλά και στην ιδιωτική εκπαίδευση της Κύπρου.

Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος, αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες:

1. Θα μάθουν τις παιδαγωγικές αρχές της προσχολικής εκπαίδευσης μέσα από τη μελέτη της ιστορίας της εκπαίδευσης και της σύγχρονης βιβλιογραφίας που αφορά σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα για να εργάζονται στα πλαίσια της ποιοτικής προσχολικής παιδαγωγικής.
2. Θα μάθουν το περιεχόμενο που σχετίζεται με την παιδαγωγική της προσχολικής παιδαγωγικής, τις Θεωρίες Μάθησης και Ανάπτυξης και των γνωστικών αντικειμένων όπως αναφέρονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Προσχολικής με στόχο να προωθούν την αποτελεσματικότητα στη μάθηση.
3. Θα γνωρίζουν τα αναπτυξιακά (τομείς ανάπτυξης) και μαθησιακά (γνωστικά αντικείμενα) στάδια και δεξιότητες των παιδιών προσχολικής, ώστε να ανταποκρίνονται με κατάλληλους τρόπους στις αναπτυξιακές και μαθησιακές ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά και της κάθε ομάδας παιδιών και θα εξομαλύνουν κοινωνικές και άλλες ανισότητες.
4. Θα αναπτύξουν δεξιότητες οργάνωσης και εφαρμογής των διαφόρων μορφών οργάνωσης της μάθησης (π.χ. ελεύθερο ή/και δομημένο παιχνίδι, μέθοδος project, δομημένες δραστηριότητες) εφαρμόζοντας διαφοροποιημένες δραστηριότητες και να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές πολιτικές.
5. Θα οργανώνουν το περιβάλλον και το χώρο με βάση τους μαθησιακούς και αναπτυξιακούς τους στόχους και θα επιλέγουν αναπτυξιακά κατάλληλα υλικά, μέσα και παιχνίδια ώστε να δημιουργούν κατάλληλους χώρους στα νηπιαγωγεία.
6. Θα αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, τεκμηρίωσης και αξιολόγησης της ανάπτυξης και της μάθησης των παιδιών και θα προσδιορίζουν εκπαιδευτικά προβλήματα.
7. Θα αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας με γονείς και άλλους επαγγελματίες στο χώρο εργασίας τους.
8. Θα δημιουργούν μαθησιακή κοινότητα σεβόμενοι τις πολιτισμικές, γλωσσικές, κοινωνικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες των παιδιών και των οικογενειών τους.
9. Θα διαμορφώσουν μια επαγγελματική ταυτότητα εκπαιδευτικού η οποία εμπλέκεται ενεργά σε διαδικασίες έρευνας και κάνει κριτική ανάλυση της βιβλιογραφίας σε ερευνητικά θέματα που αφορούν την προσχολική για να ενισχύσει την πρακτική του.


Σημαντικές Πληροφορίες

Τμήμα: Τμήμα Επιστήμων της Αγωγής

Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής

Όνομα Προγράμματος: Προδημοτική Εκπαίδευση

Κατεύθυνση: Προδημοτικής Εκπαίδευσης

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών: 1ος Κύκλος (Πτυχίο) [8 Εξάμηνα]

Είδος Φοίτησης : Πλήρης

Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά

Συντονιστής : Πρόεδρος Τμήματος Επιστημών της Αγωγής

Δομή Προγράμματος Σπουδών

Tύπος Μαθήματος Μονάδες ECTS
Υποχρεωτικά
Υποχρεωτικά Πρακτική Άσκηση 32
Υποχρεωτικά 159
Περιορισμένης Επιλογής 24
Ξένη Γλώσσα 10
Ελεύθερης Επιλογής 15
ΣΥΝΟΛΟ ECTS 240

Σημειώσεις Δομής

Κατανομή Μαθημάτων ανά Εξάμηνο


Σημειώσεις

Εξάμηνο 3: EΠΑ 239 ή Περιορισμένης Επιλογής

Εξάμηνο 4: Περιορισμένης Επιλογής ή ΕΠΑ 239
Εξάμηνο 5: EΠΑ 339 ή Περιορισμένης Επιλογής
Εξάμηνο 6: Περιορισμένης Επιλογής ή ΕΠΑ 339
Εξάμηνο 7: Οι φοιτητές χωρίς Σχολική Εμπειρία (ΕΠΑ 439) θα πρέπει να επιλέξουν 2 μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής και 1 μάθημα Ελεύθερης Επιλογής.
Εξάμηνο 8: Οι φοιτητές με Σχολική Εμπειρία (ΕΠΑ 439) δεν θα επιλέξουν 2 μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής και 1 μάθημα Ελεύθερης Επιλογής

Λίστα Μαθημάτων Περιορισμένης Επιλογής

Λίστα Μαθημάτων Ελεύθερης Επιλογής

Λίστα Μαθημάτων Ξένη Γλώσσα

Προϋποθέσεις Φοίτησης

H συντριπτική πλειονότητα των νεοεισερχόμενων προπτυχιακών φοιτητών του Πανεπιστημίου Κύπρου εισάγεται με τις Παγκύπριες Εξετάσεις, που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (ΥΠΠ) για τα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα

• Εισδοχή βάσει Ειδικών Κριτηρίων
Υποψήφιοι που έχουν παρακαθίσει στις Παγκύπριες Εξετάσεις και οι οποίοι πληρούν συγκεκριμένα ειδικά κριτήρια, όπως αυτά καθορίζονται από τους Κανονισμούς και Κανόνες Σπουδών και Φοιτητικών Υποθέσεων, μπορούν να διεκδικήσουν έναν περιορισμένο αριθμό θέσεων (14% των Κυπρίων εισακτέων).

• Κορυφαίοι αθλητές και διακριθέντες σε Διεθνείς Ολυμπιάδες
Αθλητές με κορυφαίες διακρίσεις στον αθλητισμό, όπως αυτές καθορίζονται από το Συμβούλιο Αθλητισμού του ΠΚ και διακριθέντες σε Διεθνείς Ολυμπιάδες (π.χ Μαθηματικών, Πληροφορικής, Βιολογίας κλπ) με 1ο, 2ο και 3ο μετάλλιο, μπορούν να εισαχθούν σε Τμήματα του Πανεπιστημίου Κύπρου χωρίς εξετάσεις και μόνο με το Απολυτήριο Λυκείου.

• Εισδοχή βάσει Πανελλήνιων Εξετάσεων
Υποψήφιοι οι οποίοι παρακάθονται στις Πανελλήνιες Εξετάσεις γίνονται δεκτοί σε ποσοστό ίσο με το 10% του συνολικού αριθμού των προσφερόμενων θέσεων μέσω των Παγκύπριων Εξετάσεων

• Εισδοχή βάσει Διεθνών Εξετάσεων
Υποψήφιοι μπορούν να διεκδηκήσουν επιπλέον αριθμό θέσεων που αντιστοιχεί στο 3% των Κυπρίων εισακτέων με βάση Έναν τα αποτελέσματα των διεθνών εξετάσεων GCE, Baccalaureate ή άλλων ισοδύναμων εξετάσεων. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται Κύπριοι που ανήκουν στις επίσημες θρησκευτικές ομάδες της Δημοκρατίας, επαναπατρισθέντες Κύπριοι, Κύπριοι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού, Έλληνες της διασποράς, παιδιά λειτουργών της Εξωτερικής Υπηρεσίας της Κύπρου και ξένοι υπήκοοι από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) ή κράτη εκτός της ΕΕ.

• Τουρκοκύπριοι
Tουρκοκύπριοι απόφοιτοι εξατάξιας σχολής μέσης εκπαίδευσης γίνονται δεκτοί, με το απολυτήριό τους ή αφού επιτύχουν σε ειδικές γραπτές ή προφορικές εξετάσεις, που οργανώνει το αρμόδιο Τμήμα.

• Μετεγγραφές / Δεύτερο Πτυχίο
Το Πανεπιστήμιο Κύπρου προσφέρει κάθε χρόνο περιορισμένο αριθμό θέσεων για εσωτερικές/εξωτερικές μετεγγραφές, καθώς και θέσεις για απόκτηση δεύτερου πτυχίου

Οι φοιτητές πρέπει πάντα να συμβουλεύονται τους Κανόνες Προπτυχιακής φοίτησης. 

Επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτήσεων του Προγράμματος Σπουδών και την συμπλήρωση τουλάχιστον 240 Πιστωτικών Μονάδων   

Παρακαλώ συμβουλευτείτε τους Κανόνες Προπτυχιακής Φοίτησης 5.1 (Παράρτημα IV) 

Ο τελικός βαθμός ενός προπτυχιακού φοιτητή, και κατά συνέπεια η τάξη του Πτυχίου του (Άριστα με Διάκριση (9,5-10), Άριστα (8,5-9,49), Λίαν Καλώς (6,5-8,49), Καλώς (5,5-6,49) και Ικανοποιητικώς (5-5,49) υπολογίζεται ως ο σταθμικός μέσος όρος όλων των μαθημάτων που ο φοιτητής έχει ολοκληρώσει επιτυχώς. Η στάθμιση βασίζεται στις π.μ. του κάθε μαθήματος. 

Επιπρόσθετες πληροφορίες

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα απευθύνεται σε απόφοιτους/ες δημόσιων αλλά και ιδιωτικών σχολείων της Κύπρου και της Ελλάδας που ενδιαφέρονται να ασκήσουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού-νηπιαγωγού και να αποκτήσουν γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες σε διάφορες μορφές οργάνωσης της μάθησης, έρευνας και διδασκαλίας.
Οι απόφοιτοι του προγράμματος προδημοτικής εκπαίδευσης αναμένεται να αποκτήσουν γνώσεις ως προς το περιεχόμενο που σχετίζεται με την παιδαγωγική της προσχολικής, δεξιότητες οργάνωσης και εφαρμογής των διαφόρων μορφών οργάνωσης της μάθησης, δεξιότητες βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας, να αναπτύξουν στρατηγικές αξιολόγησης και μεταρρύθμισης της εκπαιδευτικής πολιτικής και να αποκτήσουν ικανότητες κριτικής ανάλυσης των σύγχρονων αντιλήψεων στο χώρο της εκπαίδευσης. Αναμένεται επίσης, να αποκτήσουν δεξιότητες εκπαιδευτικής έρευνας, σχεδιασμού και ανάπτυξης διδακτικού υλικού και αξιοποίησης νέων τεχνολογιών εκμάθησης στο νηπιαγωγείο.

Επίσης, οι απόφοιτοι ως εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναμένεται να αποκτήσουν τις απαιτούμενες γνώσεις ώστε να παράγουν δεδομένα που θα υποστηρίξουν τη διδασκαλία και τη συνεχιζόμενη αναβάθμιση της εκπαιδευτικής πολιτικής. Πολλοί από τους απόφοιτούς μας, συνεχίζουν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στην Κύπρο ή το Εξωτερικό με μεγάλες διακρίσεις στο χώρο της εκπαίδευσης.
Ως προς την εργοδότηση κάποιου απόφοιτου μας στο δημόσιο να σημειωθεί ότι η πρόσληψη του/της γίνεται μέσω του καταλόγου διοριστέων ή των εξετάσεων των διορισίμων. Επίσης οι απόφοιτοί μας μπορούν να διοριστούν σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία της Κύπρου ή του εξωτερικού, μπορούν να αποκτήσουν το δικό τους νηπιαγωγείο, να εργαστούν σε μουσεία ή βιβλιοθήκες οργανώνοντας εκπαιδευτικά προγράμματα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Οι απόφοιτοι μπορούν να εισαχθούν σε Προγράμματα Μάστερ  

Top