Slider Image

Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών

Ο γενικός σκοπός του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών είναι να παρέχει μια ευρεία γνώση της εκπαιδευτικής διοίκησης και αξιολόγησης, τόσο μέσω της εστιασμένης μελέτης συγκεκριμένων εννοιών και θεμάτων, όσο και μέσω της εφαρμογής αυτών στη διεξαγωγή συγκεκριμένων ερευνητικών προγραμμάτων. Το διδακτικό προσωπικό, με βάση την έρευνά του στο συγκεκριμένο ερευνητικό πεδίο, παρουσιάζει συγκεκριμένες ιδέες και καλωσορίζει συχνά επισκέπτες ακαδημαϊκούς που εμπλουτίζουν ακόμη περισσότερο το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Οι φοιτητές ενθαρρύνονται να μοιράζονται τις εμπειρίες και τις αντιλήψεις τους και να μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο, ενώ παράλληλα συνδέουν τις γνώσεις, τις αρχές και τις ιδέες με το δικό τους συγκείμενο. Ο τελικός στόχος αυτού του προγράμματος σπουδών είναι να προωθήσει τις διαστάσεις της ποιότητας και της ισότητας στην εκπαίδευση, μέσω της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών που θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις μιας σύγχρονης και ανταγωνιστικής κοινωνίας.

Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα

Βασική επιδίωξη του Μεταπτυχιακού Προγράμματος της Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Αξιολόγησης είναι να διασφαλίσει ότι οι σύγχρονες γνώσεις, μέθοδοι και βασικές αρχές του τομέα της εκπαιδευτικής διοίκησης και αξιολόγησης αποκτώνται από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές, έτσι ώστε να μπορούν να αναπτύξουν:
Μια προηγμένη γνώση και κατανόηση της εκπαιδευτικής διοίκησης και αξιολόγησης.
Ένα σύνολο δεξιοτήτων για την ανάλυση των ζητημάτων και των πρακτικών της εκπαιδευτικής διοίκησης και αξιολόγησης.
Την ικανότητα να συγκεντρώνουν διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική διοίκηση και αξιολόγηση και να εφαρμόζουν μια τεκμηριωμένη κριτική σχετικά με τη σχέση μεταξύ τους.
Την ικανότητα να συμβάλλουν στην ενημερωμένη ανάπτυξη της πολιτικής και της πρακτικής σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια.

Σημαντικές Πληροφορίες

Τμήμα: Τμήμα Επιστήμων της Αγωγής

Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής

Όνομα Προγράμματος: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Αξιολόγηση

Κατεύθυνση: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Αξιολόγηση

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών: 2ος Κύκλος (Μεταπτυχιακός Τίτλος) [4 Εξάμηνα]

Είδος Φοίτησης : Πλήρης και Μερική Φοίτηση (δυνατότητα επιλογής)

Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά

Συντονιστής : Κυριακίδης Λεωνίδας  ([email protected])

Ηλιοφώτου Μαρία ([email protected])
Χαραλάμπους Χαράλαμπος ([email protected])
Αντωνίου Παναγιώτης ([email protected])

Δομή Προγράμματος Σπουδών

Tύπος Μαθήματος Μονάδες ECTS
Υποχρεωτικά
Υποχρεωτικά 54
Περιορισμένης Επιλογής 36
ΣΥΝΟΛΟ ECTS 90

Κατανομή Μαθημάτων ανά Εξάμηνο


Σημειώσεις

Yποχρεωτικά (4): EΠΑ 620, 623, 631, 645

Έρευνας (1): ΕΠΑ 682 ή ΕΠΑ 683
Περιορισμένης Επιλογης (2): ΕΠΑ 603, 640, 617, 533, 550, 601, 570, 571, 689
Σεμινάριο (1): EΠΑ 681

Οι φοιτητές που θα επιλέξουν Διατριβή Μάστερ Ι (ΕΠΑ 798) και Διατριβή Μάστερ ΙΙ (ΕΠΑ 799) απαλλάσσονται από δύο μαθήματα περιορισμένης επιλογής. 

Προϋποθέσεις Φοίτησης

Οι διαθέσιμες θέσεις προκηρύσσονται από τη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών. Κατά την προκήρυξη, αναφέρονται τα κριτήρια εισδοχής και τα απαιτούμενα έγγραφα που πρέπει να επισυναφτούν με την αίτηση όπως:
Αναγνωρισμένο Πανεπιστημιακό δίπλωμα
Προηγούμενη πανεπιστημιακή κατάρτιση σε κατάλληλο αντικείμενο (ακαδημαϊκό υπόβαθρο) και βαθμολογία σχετικών πτυχίων
Συστατικές επιστολές
Προσωπική συνέντευξη ή/και γραπτή εξέταση (εάν προβλέπεται από τους εσωτερικούς Κανόνες του Τμήματος) 

Τα Τμήματα δύνανται επίσης να θέσουν επιπρόσθετα κριτήρια και δείκτες ποιότητας όπως: (α) αριθμό δημοσιεύσεων φοιτητών σε επιστημονικά περιοδικά, (β) συμμετοχή φοιτητών σε σεμινάρια, συμπόσια, ερευνητικά προγράμματα, (γ) παρουσιάσεις φοιτητών σε συνέδρια, (δ) γνώση ξένων γλωσσών, (ε) επαγγελματικές εμπειρίες, κλπ.

Οι φοιτητές πρέπει πάντα να συμβουλεύονται τους Κανόνες Μεταπτυχιακής φοίτησης  

Επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτήσεων του Προγράμματος Σπουδών 

Το σύστημα βαθμολογίας των μαθημάτων είναι αριθμητικό, από 0 μέχρι 10, ανά 1/2 της μονάδας. Κατώτατο όριο επιτυχίας είναι ο βαθμός 5. Ο τελικός βαθμός ενός μεταπτυχιακού φοιτητή υπολογίζεται ως ο σταθμικός μέσος όρος όλων των μαθημάτων που ο φοιτητής έχει ολοκληρώσει επιτυχώς. Η στάθμιση βασίζεται στις π.μ. του κάθε μαθήματος.
Σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών μαθήματα μπορούν να βαθμολογούνται με Επιτυχία/Αποτυχία. Τα μαθήματα αυτά δε θα προσμετρώνται στο σταθμικό μέσο όρο του φοιτητή, και δε μπορούν να υπερβαίνουν το 25% των π.μ. του προγράμματος εξαιρουμένων των π.μ. της διατριβής. 
Η διπλωματική εργασία, η διατριβή, τα ερευνητικά και συγγραφικά στάδια βαθμολογούνται με Επιτυχία/Αποτυχία. Ο τελικός βαθμός για την εκπόνηση της διατριβής καταχωρείται στο τελευταίο εξάμηνο της εκπόνησής της. Η διατριβή επιπέδου Μάστερ αξιολογείται ποιοτικά με τους χαρακτηρισμούς Άριστα, Λίαν Καλώς, Καλώς και Αποτυχία. 

Επιπρόσθετες πληροφορίες

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων

Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα απευθύνεται σε εν υπηρεσία εκπαιδευτικούς και σε υποψήφιους εκπαιδευτικούς και καλύπτει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Πολλοί από τους αποφοίτους μας έχουν εργοδοτηθεί σε διάφορα ιδιωτικά σχολεία της Κύπρου καθώς και σε κέντρα έρευνας και αξιολόγησης. Ως προς την εργοδότηση κάποιου απόφοιτού μας στο δημόσιο να σημειωθεί ότι, παρόλο που η πρόσληψή του/της γίνεται μέσω του καταλόγου διοριστέων ή των εξετάσεων των διορισίμων, οι απόφοιτοί μας μοριοδοτούνται, με αποτέλεσμα να προηγούνται άλλων εκπαιδευτικών που δεν κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο και έτσι διορίζονται νωρίτερα. Στην περίπτωση των εν υπηρεσία εκπαιδευτικών, ο μεταπτυχιακός μας τίτλος τους προσφέρει προβάδισμα ως προς την προαγωγή τους. Επιπλέον, οι απόφοιτοί μας μπορούν να εργαστούν σε θέσεις που προσφέρει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού σχετικές με την εκπαιδευτική ηγεσία και την εκπαιδευτική αξιολόγηση, καθώς και σε συναφείς θέσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. 

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Οι απόφοιτοι μπορούν να εισαχθούν σε Διδακτορικά προγράμματα

Top