Slider Image

Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών

Η θεωρία και η έρευνα στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση εμπλουτίζεται όλο και περισσότερο και είναι χρήσιμη για ερευνητές και εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης (προσχολική, δημοτική, μέση και ανώτατη εκπαίδευση). Το πρόγραμμα διαμορφώνεται γύρω από το έργο σημαντικών θεωρητικών και ερευνητών και επιδιώκει την ανάπτυξη θεωρητικά καταρτισμένων ερευνητών και εκπαιδευτικών οι οποίοι κατέχουν τις γνώσεις, τις στάσεις και τις δεξιότητες ώστε να διεξάγουν περισσότερη έρευνα στον τομέα και να συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της ενιαίας εκπαίδευσης.

Γενικός σκοπός του προγράμματος είναι να προσφέρει ολοκληρωμένη εκπαίδευση σχετικά με την ανάπτυξη ιδεολογιών και συστημάτων που αφορούν την ειδική και ενιαία εκπαίδευση τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, να θέσει τις βάσεις για διαφορετικές θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις οι οποίες εξετάζουν διάφορες πτυχές του θέματος, και να προωθήσει όλα τα είδη έρευνας τα οποία αποσκοπούν στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η διδασκαλία, το πρόγραμμα σπουδών, η γλώσσα, η ιστορία, η οικογένεια, η κοινωνία και η κουλτούρα διαμορφώνουν την πολιτική και πρακτική της ειδικής και ενιαίας εκπαίδευσης.

Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος, αναμένεται ότι οι φοιτητές/ήτριες:

Θα έχουν έρθει σε επαφή με τη βασική βιβλιογραφία της ειδικής και ενιαίας εκπαίδευσης.
Θα έχουν εξοικειωθεί με τις προσεγγίσεις που αφορούν τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την υλοποίηση έρευνας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση.
Θα έχουν αναπτύξει δεξιότητες που αφορούν τον σχεδιασμό και τη διεξαγωγή έρευνας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση.
Θα έχουν εξοικειωθεί με ένα φάσμα μεθόδων έρευνας και θα έχουν αποκτήσει εμπειρίες εφαρμογής αυτών των μεθόδων στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων, καθώς και στην προώθηση της μελέτης βασικών και εφαρμοσμένων ερωτημάτων στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση.
Θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τη θεωρία και την έρευνα για την ανάπτυξη πολιτικής και προγραμμάτων σπουδών.

Σημαντικές Πληροφορίες

Τμήμα: Τμήμα Επιστήμων της Αγωγής

Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής

Όνομα Προγράμματος: Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση

Κατεύθυνση: Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών: 2ος Κύκλος (Μεταπτυχιακός Τίτλος) [4 Εξάμηνα]

Είδος Φοίτησης : Πλήρης και Μερική Φοίτηση (δυνατότητα επιλογής)

Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά

Συντονιστής : Ελένη Φτιάκα ([email protected])

Σιμώνη Συμεωνίδου ([email protected])

Δομή Προγράμματος Σπουδών

Tύπος Μαθήματος Μονάδες ECTS
Υποχρεωτικά
Υποχρεωτικά 54
Περιορισμένης Επιλογής 36
ΣΥΝΟΛΟ ECTS 90

Κατανομή Μαθημάτων ανά Εξάμηνο


Σημειώσεις

Yποχρεωτικά (4): EΠΑ 542, 545, 546, 639

Έρευνα (1): ΕΠΑ 682, 683
Περιορισμένης Επιλογής (2): EΠΑ 529, 550, 637, 603, 563, 689
Σεμινάριο (1): EΠΑ 688

Οι φοιτητές που θα επιλέξουν Διατριβή Μάστερ Ι (ΕΠΑ 798) και Διατριβή Μάστερ ΙΙ (ΕΠΑ 799) απαλλάσσονται από τα δύο μαθήματα περιορισμένης επιλογής.

Προϋποθέσεις Φοίτησης

Οι διαθέσιμες θέσεις προκηρύσσονται από τη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών. Κατά την προκήρυξη, αναφέρονται τα κριτήρια εισδοχής και τα απαιτούμενα έγγραφα που πρέπει να επισυναφτούν με την αίτηση όπως:
Αναγνωρισμένο Πανεπιστημιακό δίπλωμα
Προηγούμενη πανεπιστημιακή κατάρτιση σε κατάλληλο αντικείμενο (ακαδημαϊκό υπόβαθρο) και βαθμολογία σχετικών πτυχίων
Συστατικές επιστολές
Προσωπική συνέντευξη ή/και γραπτή εξέταση (εάν προβλέπεται από τους εσωτερικούς Κανόνες του Τμήματος) 

Τα Τμήματα δύνανται επίσης να θέσουν επιπρόσθετα κριτήρια και δείκτες ποιότητας όπως: (α) αριθμό δημοσιεύσεων φοιτητών σε επιστημονικά περιοδικά, (β) συμμετοχή φοιτητών σε σεμινάρια, συμπόσια, ερευνητικά προγράμματα, (γ) παρουσιάσεις φοιτητών σε συνέδρια, (δ) γνώση ξένων γλωσσών, (ε) επαγγελματικές εμπειρίες, κλπ.

Οι φοιτητές πρέπει πάντα να συμβουλεύονται τους Κανόνες Μεταπτυχιακής φοίτησης 

Επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτήσεων του Προγράμματος Σπουδών 

Το σύστημα βαθμολογίας των μαθημάτων είναι αριθμητικό, από 0 μέχρι 10, ανά 1/2 της μονάδας. Κατώτατο όριο επιτυχίας είναι ο βαθμός 5. Ο τελικός βαθμός ενός μεταπτυχιακού φοιτητή υπολογίζεται ως ο σταθμικός μέσος όρος όλων των μαθημάτων που ο φοιτητής έχει ολοκληρώσει επιτυχώς. Η στάθμιση βασίζεται στις π.μ. του κάθε μαθήματος.
Σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών μαθήματα μπορούν να βαθμολογούνται με Επιτυχία/Αποτυχία. Τα μαθήματα αυτά δε θα προσμετρώνται στο σταθμικό μέσο όρο του φοιτητή, και δε μπορούν να υπερβαίνουν το 25% των π.μ. του προγράμματος εξαιρουμένων των π.μ. της διατριβής. 
Η διπλωματική εργασία, η διατριβή, τα ερευνητικά και συγγραφικά στάδια βαθμολογούνται με Επιτυχία/Αποτυχία. Ο τελικός βαθμός για την εκπόνηση της διατριβής καταχωρείται στο τελευταίο εξάμηνο της εκπόνησής της. Η διατριβή επιπέδου Μάστερ αξιολογείται ποιοτικά με τους χαρακτηρισμούς Άριστα, Λίαν Καλώς, Καλώς και Αποτυχία. 

Επιπρόσθετες πληροφορίες

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων

Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η εργοδότηση των αποφοίτων μας αυξάνεται συνεχώς. Ένας σημαντικός αριθμός αποφοίτων μας εργοδοτείται στον δημόσιο τομέα είτε μέσω του καταλόγου διοριστέων είτε μέσω των εξετάσεων διορισίμων, τόσο στην ειδική όσο και στη γενική εκπαίδευση. Ένας αριθμός αποφοίτων μας είναι άτομα με αναπηρίες, οι οποίοι έχουν προτεραιότητα όσον αφορά στην απασχόληση στον δημόσιο τομέα σύμφωνα με τον Νόμο του 2009. Πολλοί από τους αποφοίτους μας απασχολούνται σε ιδιωτικά σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, καθώς και σε ιδιωτικά κέντρα μάθησης. Ένας αριθμός αποφοίτων μας είναι αυτοεργοδοτούμενοι και υποστηρίζουν μαθητές με αναπηρίες σε ατομική βάση. 

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Οι απόφοιτοι μπορούν να εισαχθούν σε Διδακτορικά προγράμματα

Top