Slider Image

Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών

Σκοπός του προγράμματος είναι η διεύρυνση και προώθηση εξειδικευμένης γνώσης για τη διδακτική του γλωσσικού μαθήματος, τις σπουδές γραμματισμού και την εφαρμοσμένη γλωσσολογία στο χώρο της εκπαίδευσης. Φοιτητές/τριες του προγράμματος εξετάζουν ψυχο- και κοινωνιογλωσσολογικές, κοινωνιο-ανθρωπολογικές και φιλοσοφικές τάσεις που έχουν συνεισφέρει στη διαμόρφωση διαφορετικών προσεγγίσεων στη μελέτη του γραμματισμού και της γλώσσας, και ειδικότερα στη διδακτική της στο γλωσσικό μάθημα και την εκπαίδευση στο γραμματισμό σε ποικίλα συγκείμενα. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και άλλους/ες επαγγελματίες με ενδιαφέρον για τον ρόλο της γλώσσας, του λόγου και των κειμένων σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία, προσφέροντάς τους ερευνητική και παιδαγωγική κατάρτιση σε ζητήματα γλώσσας, γραμματισμού και εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες σε θεωρίες γλωσσικής ανάπτυξης και ανάπτυξης του γραμματισμού, ενώ δίνει ιδιαίτερο βάρος στις επιρροές, τόσο διαχρονικά όσο και συγχρονικά, του κοινωνικο-πολιτισμικού συγκειμένου στη διαμόρφωση γλωσσικών πολιτικών, γλωσσικών στάσεων και αξιών, γλωσσικής χρήσης και γραμματισμών διαφορετικών τύπων, και στον τρόπο που τα στοιχεία αυτά αλληλεπιδρούν με τη γλωσσική διδασκαλία και εκπαίδευση εντός και εκτός σχολείου. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ερευνητικές προσεγγίσεις στη γλώσσα και τον γραμματισμό συμπεριλαμβανομένης της κριτικής ανάλυσης λόγου, της γλωσσικής εθνογραφίας και της έρευνας για γραμματισμούς στη σχολική τάξη και άλλους κοινωνικούς χώρους.

Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος, αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες: 
Συζητούν κριτικά τις έννοιες της γλώσσας, του κειμένου, του λόγου και της επικοινωνίας και τις ποικίλες πτυχές του γραμματισμού σε σχέση με σύγχρονες κοινωνιοπολιτισμικές, κοινωνιογλωσσολογικές και ανθρωπολογικές προσεγγίσεις. 
αναγνωρίζουν τις επιστημολογικές παραδοχές θεωριών γλωσσικής ανάπτυξης, ανάπτυξης και μάθησης στον γραμματισμό, που κρίνονται απαραίτητες για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της στενής έννοιας του γραμματισμού, ως δεξιότητας ανάγνωσης και γραφής, και των ποικίλων εκφάνσεων του γραμματισμού στις σύγχρονες κοινωνίες.
αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση σε θέματα που τη διδακτική των δομικών στοιχείων της γλώσσας, τη διδακτική και διδασκαλία της λογοτεχνίας, την εκπαίδευση στο γραμματισμό στην ψηφιακή εποχή, τη δίγλωσση και πολύγλωσση εκπαίδευση. 
ενισχύονται εμπειρικά και πρακτικά, ώστε να ανταπεξέλθουν σε προκλήσεις και ζητήματα που αφορούν τη γλωσσική διδασκαλία στη σύγχρονη εποχή.
εμπλέκονται και συνεισφέρουν σε έρευνα στον χώρο της γλώσσας, του γραμματισμού και της εκπαίδευσης

Σημαντικές Πληροφορίες

Τμήμα: Τμήμα Επιστήμων της Αγωγής

Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής

Όνομα Προγράμματος: Γλώσσα, Γραμματισμός και Εκπαίδευση

Κατεύθυνση: Γλώσσα, Γραμματισμός και Εκπαίδευση

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών: 2ος Κύκλος (Μεταπτυχιακός Τίτλος) [4 Εξάμηνα]

Είδος Φοίτησης : Πλήρης και Μερική Φοίτηση (δυνατότητα επιλογής)

Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά

Συντονιστής : Κοντοβούρκη Σταυρούλα ([email protected])

Ιωαννίδου Έλενα ([email protected])

Δομή Προγράμματος Σπουδών

Tύπος Μαθήματος Μονάδες ECTS
Υποχρεωτικά
Υποχρεωτικά 30
Περιορισμένης Επιλογής 60
ΣΥΝΟΛΟ ECTS 90

Κατανομή Μαθημάτων ανά Εξάμηνο


Σημειώσεις

Υποχρεωτικά (3): EΠΑ 521, 522, 682 ή 683
Περιορισμένης (2): EΠΑ 524, 527, 529
Περιορισμένης από άλλα προγράμματα (2): EΠΑ 563,583, 637, 607, 689
Σεμινάριο (1): ΕΠΑ 686

Οι φοιτητές που θα επιλέξουν Διατριβή Μάστερ Ι (ΕΠΑ 798) και Διατριβή Μάστερ ΙΙ (799) απαλλάσονται από τα 2 μαθήματα περιορισμένης επιλογής από άλλα προγράμματα. 

Προϋποθέσεις Φοίτησης

Οι διαθέσιμες θέσεις προκηρύσσονται από τη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών. Κατά την προκήρυξη, αναφέρονται τα κριτήρια εισδοχής και τα απαιτούμενα έγγραφα που πρέπει να επισυναφτούν με την αίτηση όπως:
Αναγνωρισμένο Πανεπιστημιακό δίπλωμα
Προηγούμενη πανεπιστημιακή κατάρτιση σε κατάλληλο αντικείμενο (ακαδημαϊκό υπόβαθρο) και βαθμολογία σχετικών πτυχίων
Συστατικές επιστολές
Προσωπική συνέντευξη ή/και γραπτή εξέταση (εάν προβλέπεται από τους εσωτερικούς Κανόνες του Τμήματος) 

Τα Τμήματα δύνανται επίσης να θέσουν επιπρόσθετα κριτήρια και δείκτες ποιότητας όπως: (α) αριθμό δημοσιεύσεων φοιτητών σε επιστημονικά περιοδικά, (β) συμμετοχή φοιτητών σε σεμινάρια, συμπόσια, ερευνητικά προγράμματα, (γ) παρουσιάσεις φοιτητών σε συνέδρια, (δ) γνώση ξένων γλωσσών, (ε) επαγγελματικές εμπειρίες, κλπ.

Οι φοιτητές πρέπει πάντα να συμβουλεύονται Κανόνες Μεταπτυχιακής φοίτησης 

Επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτήσεων του Προγράμματος Σπουδών 

Το σύστημα βαθμολογίας των μαθημάτων είναι αριθμητικό, από 0 μέχρι 10, ανά 1/2 της μονάδας. Κατώτατο όριο επιτυχίας είναι ο βαθμός 5. Ο τελικός βαθμός ενός μεταπτυχιακού φοιτητή υπολογίζεται ως ο σταθμικός μέσος όρος όλων των μαθημάτων που ο φοιτητής έχει ολοκληρώσει επιτυχώς. Η στάθμιση βασίζεται στις π.μ. του κάθε μαθήματος.
Σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών μαθήματα μπορούν να βαθμολογούνται με Επιτυχία/Αποτυχία. Τα μαθήματα αυτά δε θα προσμετρώνται στο σταθμικό μέσο όρο του φοιτητή, και δε μπορούν να υπερβαίνουν το 25% των π.μ. του προγράμματος εξαιρουμένων των π.μ. της διατριβής. 
Η διπλωματική εργασία, η διατριβή, τα ερευνητικά και συγγραφικά στάδια βαθμολογούνται με Επιτυχία/Αποτυχία. Ο τελικός βαθμός για την εκπόνηση της διατριβής καταχωρείται στο τελευταίο εξάμηνο της εκπόνησής της. Η διατριβή επιπέδου Μάστερ αξιολογείται ποιοτικά με τους χαρακτηρισμούς Άριστα, Λίαν Καλώς, Καλώς και Αποτυχία. 

Επιπρόσθετες πληροφορίες

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων

Με βάση τις εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν, οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος έχουν αυξημένες πιθανότητες εργοδότησης σε ποικίλους χώρους και πεδία εντός και εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης. Ήδη σημαντικός αριθμός των αποφοίτων μας εργοδοτούνται σε (α) ιδιωτικά σχολεία προσχολικής, δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης, με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, (β) εξειδικευμένα προγράμματα δημόσιας εκπαίδευσης, όπως το πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ για το οποίο πριμοδοτούνται με επιπλέον μοριοδότηση, (γ) άλλα προγράμματα ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης όπως το προαιρετικό ολοήμερο και το θερινό σχολείο, (δ) προγράμματα των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης, ειδικά για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Απόφοιτοι/ες του προγράμματος εργοδοτούνται επίσης σε Μη Κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) και φορείς των οποίων η δράση ξεπερνά τα όρια της γλωσσικής σχολικής εκπαίδευσης και εστιάζει σε ευρύτερες πρακτικές γραμματισμού και λόγου. Επίσης δύνανται να εργοδοτηθούν σε οργανισμούς και ερευνητικά κέντρα για τον σχεδιασμό και υλοποίηση σχετικών προγραμμάτων. Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι σημαντικός αριθμός αποφοίτων του προγράμματος έχουν επιτύχει στις εξετάσεις διορισίμων και έχουν διοριστεί σε δημόσια σχολεία, ενώ παράλληλα η κατοχή του μεταπτυχιακού τίτλου εξασφαλίζει και σημαντική μοριοδότηση για τον κατάλογο διοριστέων.

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Οι απόφοιτοι μπορούν να εισαχθούν σε Διδακτορικά προγράμματα

Top