Σκοπός του προγράμματος είναι η διεύρυνση και προώθηση εξειδικευμένης γνώσης για τη διδακτική του γλωσσικού μαθήματος, τις σπουδές γραμματισμού και την εφαρμοσμένη γλωσσολογία στο χώρο της εκπαίδευσης. Φοιτητές/τριες του προγράμματος εξετάζουν ψυχο- και κοινωνιογλωσσολογικές, κοινωνιο-ανθρωπολογικές και φιλοσοφικές τάσεις που έχουν συνεισφέρει στη διαμόρφωση διαφορετικών προσεγγίσεων στη μελέτη του γραμματισμού και της γλώσσας, και ειδικότερα στη διδακτική της στο γλωσσικό μάθημα και την εκπαίδευση στο γραμματισμό σε ποικίλα συγκείμενα. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και άλλους/ες επαγγελματίες με ενδιαφέρον για τον ρόλο της γλώσσας, του λόγου και των κειμένων σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία, προσφέροντάς τους ερευνητική και παιδαγωγική κατάρτιση σε ζητήματα γλώσσας, γραμματισμού και εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες σε θεωρίες γλωσσικής ανάπτυξης και ανάπτυξης του γραμματισμού, ενώ δίνει ιδιαίτερο βάρος στις επιρροές, τόσο διαχρονικά όσο και συγχρονικά, του κοινωνικο-πολιτισμικού συγκειμένου στη διαμόρφωση γλωσσικών πολιτικών, γλωσσικών στάσεων και αξιών, γλωσσικής χρήσης και γραμματισμών διαφορετικών τύπων, και στον τρόπο που τα στοιχεία αυτά αλληλεπιδρούν με τη γλωσσική διδασκαλία και εκπαίδευση εντός και εκτός σχολείου. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ερευνητικές προσεγγίσεις στη γλώσσα και τον γραμματισμό συμπεριλαμβανομένης της κριτικής ανάλυσης λόγου, της γλωσσικής εθνογραφίας και της έρευνας για γραμματισμούς στη σχολική τάξη και άλλους κοινωνικούς χώρους.
● Συζητούν κριτικά τις έννοιες της γλώσσας, του κειμένου, του λόγου και της επικοινωνίας και τις ποικίλες πτυχές του γραμματισμού σε σχέση με σύγχρονες κοινωνιοπολιτισμικές, κοινωνιογλωσσολογικές και ανθρωπολογικές προσεγγίσεις. ● αναγνωρίζουν τις επιστημολογικές παραδοχές θεωριών γλωσσικής ανάπτυξης, ανάπτυξης και μάθησης στον γραμματισμό, που κρίνονται απαραίτητες για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της στενής έννοιας του γραμματισμού, ως δεξιότητας ανάγνωσης και γραφής, και των ποικίλων εκφάνσεων του γραμματισμού στις σύγχρονες κοινωνίες.● αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση σε θέματα που τη διδακτική των δομικών στοιχείων της γλώσσας, τη διδακτική και διδασκαλία της λογοτεχνίας, την εκπαίδευση στο γραμματισμό στην ψηφιακή εποχή, τη δίγλωσση και πολύγλωσση εκπαίδευση. ● ενισχύονται εμπειρικά και πρακτικά, ώστε να ανταπεξέλθουν σε προκλήσεις και ζητήματα που αφορούν τη γλωσσική διδασκαλία στη σύγχρονη εποχή.● εμπλέκονται και συνεισφέρουν σε έρευνα στον χώρο της γλώσσας, του γραμματισμού και της εκπαίδευσης
Τμήμα: Τμήμα Επιστήμων της Αγωγής
Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής
Όνομα Προγράμματος: Γλώσσα, Γραμματισμός και Εκπαίδευση
Κατεύθυνση: Γλώσσα, Γραμματισμός και Εκπαίδευση
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών: 2ος Κύκλος (Μεταπτυχιακός Τίτλος) [4 Εξάμηνα]
Είδος Φοίτησης : Πλήρης και Μερική Φοίτηση (δυνατότητα επιλογής)
Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά
Συντονιστής : Κοντοβούρκη Σταυρούλα ([email protected])
Οι φοιτητές πρέπει πάντα να συμβουλεύονται Κανόνες Μεταπτυχιακής φοίτησης
Επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτήσεων του Προγράμματος Σπουδών
Παρακαλώ συμβουλευτείτε τους Κανόνες Μεταπτυχιακής φοίτησης
Οι απόφοιτοι μπορούν να εισαχθούν σε Διδακτορικά προγράμματα